Portal kulturystyczny MrOlympia.pl » Blog » Jak zwiększyć spalanie tkanki tłuszczowej?
pexels photo 497934 760x490 - Jak zwiększyć spalanie tkanki tłuszczowej?. body-building

Jak zwiększyć spalanie tkanki tłuszczowej?

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Zrzucenie zbędnych kilogramów to główna myśl, która przyświeca większości osób rozpoczynającym przygodę z aktywnością fizyczną. Na spaleniu tkanki tłuszczowej zależy jednak nie tylko osobom borykającym się z nadwagą, lecz również zawodowym kulturystom, którzy są na tak zwanym etapie redukcji. Szybkość spalania tkanki tłuszczowej zależy przede wszystkim od nas samych, a żadnym sekretem nie jest, że przepis na sukces to odpowiednio dobrana dieta połączona ze skrupulatnie przemyślanym planem treningowym.

Trening a spalanie tkanki tłuszczowej

Jeśli chcesz zwiększyć spalanie tkanki tłuszczowej, postaw na regularny trening aerobowy, który możesz przeprowadzić zarówno na siłowni czy sali fitnessowej, jak i w zaciszu własnego mieszkania. W pozbyciu się tkanki tłuszczowej pomogą nam takie ćwiczenia jak brzuszki, podskoki, pajacyki, przysiady czy treningi typu Crossfit. Znakomicie sprawdzą się również treningi biegowe i jazda na rowerze. Kolejny skuteczny sposób, możliwy do zrealizowania w domu, to trening ze skakanką, Intensywność treningu zależeć może od naszego celu, czyli od ilości tłuszczu, którego chcemy się pozbyć, by wymodelować naszą sylwetkę.

Naturalne spalacze tłuszczu

Często osoby pragnące pozbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej już na początku odchudzania sięgają po tak zwane spalacze tłuszczu, jakie oferują liczne sklepy z suplementami dla sportowców. Pamiętajmy jednak, że przed skorzystaniem z tego rodzaju specyfików warto wykorzystać naturalne spalacze, które nierzadko znajdują się w naszej kuchni.

Pestki dyni – to nie tylko świetne źródło białka, ale również cynku, który jest w stanie zwiększyć spalanie tkanki tłuszczowej. Zobacz post o tym jakie warzywa powinni jeść kulturyści?
Kawa – dostępne w sklepach spalacze tłuszczu często bazują na kofeinie, która działa pobudzająco na nasz metabolizm. Jeśli jesteśmy amatorami kawy, wypicie filiżanki takiego napoju przed treningiem może nam skutecznie pomóc w zwiększeniu spalania tkanki tłuszczowej bez konieczności sięgania po suplementy.
Kurkuma – ta przyprawa wpływa na przyspieszenie metabolizmu, a co za tym idzie – przyspiesza proces spalania tkanki tłuszczowej. Dodatkową zaletą kurkumy jest jej pozytywny wpływ na regenerację mięśni po intensywnym wysiłku fizycznym.

Dieta – czego unikać?

Jeśli zależy nam na zwiększeniu spalania tkanki tłuszczowej, stwórzmy listę produktów, których należy unikać. Dieta powinna być zaplanowana w taki sposób, by umożliwiała nam optymalne przyspieszenie metabolizmu. Z naszego codziennego jadłospisu trzeba wykluczyć fast-foody, słodycze, słone przekąski, słodzone napoje i alkohol.

Nawodnienie organizmu

W ciągu dnia powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi odpowiednią ilość płynów. Co ważne, liczy się nie tylko ilość wypijanej wody, ale również regularność tej czynności. Picie wody małymi łykami przez cały dzień jest jednym ze skutecznych sposobów na to, by zwiększyć spalanie tkanki tłuszczowej.